Galeria BWA
Miejski Ośrodek Sztuki w Gorzowie Wlkp.
zapraszają na wystawę
Bartosz Kokosiński
ZGRZYT
wystawa czynna do 2 października br.
Miejski Ośrodek Sztuki
ul. Pomorska 73
66-400 Gorzów Wlkp.
www.mosart
Bartosz Kokosiński
www.bartoszkokosinski.com
Urodzony w 1984 roku w Siewierzu. Studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom z malarstwa pod kierunkiem prof. Andrzeja Bednarczyka w 2009 roku.
Stypendysta: Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2002, 2007, 2012, 2015); Prezesa Rady Ministrów (2002/2003); Stołecznego Królewskiego Miasta Krakowa (2009) oraz Marszałka Województwa Śląskiego (2012). Laureat Nagrody Fundacji Elizabeth Greenshields (Kanada, 2006), Finalista 10. Konkursu Gepperta (2011), Nagrody Marszałka Województwa Śląskiego dla młodych twórców (2013), wyróżniony w 42. oraz 41. Biennale Malarstwa "Bielska Jesień" (2015 - wyróżnienie regulaminowe; 2013 - wyróżnienie regulaminowe, wyróżnienie redakcji patronackich: „ARTLUK”, „EXIT”, „OBIEG”). W 2014 zajął 1miejsce w rankingu młodych polskich artystów „Kompas Młodej Sztuki”. Jest twórcą prac malarskich, obiektów, instalacji i wideo. Autor wystaw indywidualnych: „(Nie)porządek rzeczy” w Bunkrze Stuki w Krakowie (2012), „Niekontrolowane treści” w Młodym Forum Sztuki Galerii Białej w Lublinie (2012), "Perwersyjne odchody myśli" w Galerii Promocyjnej w Warszawie (2013), „Dysfunctional Matter" w Knoll Galerie Wien w Wiedniu, Austria (2016) oraz zbiorowych; "Czeski Papież", Galeria MeetFactory w Pradze, Czechy (2014), "Medycyna w sztuce" w MOCAK-u w Krakowie (2016), (Nie) dotykaj! Haptyczne aspekty sztuki polskiej po 1945 roku" w CSW Znaki Czasu w Torunu (2015).
(…) Mam wrażenie, że każdy kolejny cykl i wystawy Kokosińskiego, jego nowe obrazy, obrazy-obiekty, obrazy-przedmioty, układają się w bardzo konsekwentny, sceptyczny opis kondycji świata, jak również części systemu sztuki. Jednocześnie chcę wyraźnie powiedzieć, że cała dotychczasowa jego twórczość to doskonały przykład frapujących dyskusji i obiektywnej sfery potencjalności ponadwizualnej z subiektywnym filtrowaniem. Na wszystkich pracach Artysty wyraźnie dostrzegam jego linie papilarne. Myślę, że Bartosz Kokosiński sprawdza niektóre tropy Jeana Baudrillarda z eseju o „Spisku sztuki”. Francuski filozof kultury twierdził, że „Sztuka posługująca się zarówno własnym zniknięciem jak zanikiem swego przedmiotu, była jeszcze czymś wielkim – dziełem. Czy jest nim jednak sztuka zabawiająca się nieustannym recyklingiem, dokonująca grabieży rzeczywistości? Przytłaczająca większość sztuki temu się właśnie oddaje - sztuka zajmuje się przywłaszczaniem banalności, odpadów, miernoty jako wartości i jako ideologii”1. Zdaniem filozofa, bardzo wiele artystycznych kreacji, to jałowe afekty zagospodarowane przez biznes sztuki i cynicznie wykorzystane w celach pozaartystycznych (…)
1 J. Baudrillard, Spisek sztuki, Sic!, Warszawa 2006, s.79
fragment tekstu "Między wątpliwością, ambiwalencją i melancholią albo telefon Michaela Houellebecq’a do Jeana Baudrillarda" Roberta Brzęckiego.
Kurator wystawy Gustaw Nawrocki
bez tytułu, 2014_2015, farba alkidowa, żywica, pigment, płótno, 71x62x27 cm
Rozbite, 2015, potrzaskane talerze, olej na płótnie, 95 x 75 x 21 cm
Bez tutułu trofeum, 2014_2015, olej, żywica, drewno, farba alkidowa, przedmioty, 173 x 120 x 27 cm
Obraz pożerajacy Roberta Kuśmirowskiego, 2014, drewno, płótno, farba alkidowa, kolekcja przedmiotów Roberta Kuśmirowskiego, Galeria Biała w Lublinie
Wypluty, 2014, farba chlorokauczukowa, olej, spray na płótnie, 93 x 57 x 26 cm_fot
Blizna, 2015, olej, żywica, farba alkidowa na płótnie, 57x5 x 40 x 11,5 cm
Obraz pożerający autoportret, 2012, technika własna, 145 x 160 x 40 cm
Z cyklu Zwęglone obrazy, 2015, ołówek na papierze, 140 x 100 cm